.jpg)
SAFATES D'EXPERIMENTACIÓ
Les safates d’experimentació, és una activitat en la qual els infants exploren a partir de l’experimentació i manipulació amb materials inespecífics i de la natura. Els nens estructuren la ment mitjançant la informació que reben de l’experimentació. Per portar a terme l’activitat els infants exploren i manipulen el material de les safates lliurament. En el moment de presentar les safates primerament ho fem amb un element, i progressivament anem afegint altres materials. A partir d’aquí els nens poden experimentar les relacions que s’estableixen amb els elements de les safates i els diferents objectes que tenen al seu abast. I d’aquesta manera els nens tenen la possibilitat de descobrir nous estats dels material i són ells mateixos els protagonistes de les seves descobertes i aprenentatges.
A través d’aquests materials el nen pot desenvolupar i augmentar el seu nivell de concentració i d’imaginació. També davant d’aquests materials els nens es creen les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com; que és això, que puc fer amb això, per a què serveix això, que passarà, que aconseguiré...
També a través d’aquests objectes els infants s’inicien en la lògica-matemàtica fent diferents combinacions, observacions, classificacions, comparacions, seriacions, agrupacions i identificacions...
Al mateix temps desenvolupen el seu llenguatge i s’habituen a treballar amb tranquil•litat, mantenint una actitud de respecte vers als companys i al material.
Les safates d’experimentació, és una activitat en la qual els infants exploren a partir de l’experimentació i manipulació amb materials inespecífics i de la natura. Els nens estructuren la ment mitjançant la informació que reben de l’experimentació. Per portar a terme l’activitat els infants exploren i manipulen el material de les safates lliurament. En el moment de presentar les safates primerament ho fem amb un element, i progressivament anem afegint altres materials. A partir d’aquí els nens poden experimentar les relacions que s’estableixen amb els elements de les safates i els diferents objectes que tenen al seu abast. I d’aquesta manera els nens tenen la possibilitat de descobrir nous estats dels material i són ells mateixos els protagonistes de les seves descobertes i aprenentatges.
COM S'ORGANITZA L'ACTIVITAT
Les educadores preparen el material previament i a continuació li presentant als infants. primer presentem un material (aigua, xocolata en pols, farina, pintura...) i deixen que els nens experimentin lliurament. també deixan diferents materials que els nens utilitzen
Quan els nens ja porten una estona experimentant les educadores incorporen el segon element. Un element que es pugui barrejar amb el que hem presentat al començament(llet, sal,champu,sucre...). I deixem que siguin ells els que es fassin les seves pròpies hipòtesis.
Us deixo una direcció per si voleu anar a veure un altre tipus de safates d'experimentació. www.etseq.urv.es/APQUA/Catala/text14.swf
No hay comentarios:
Publicar un comentario